Gyldent Segment: Fokuser på dine nuværende kunder

Alt der skal ske EFTER købet bliver negligeret, fordi næsten alle går rundt i en trance om at skabe den...
Picture of Marc Henriksson
Marc Henriksson

LinkedIn Challenge – Mini Serie

Dette indlæg er 7. udgave i vores LinkedIn mini-serie. Serien er egnet til alle og enhver, der arbejder med marketing og salg online og ønsker at få mere værdi ud af deres budgetter online. Jeg glæder mig til at høre hvad du får ud af indlægget. – Marc

Kender du til guldminen i baghaven?

Jeg laver et hav af gennemgange på diverse annoncekonti og e-mail marketing opsætninger. Det bedste jeg ved er, at skulle meddele casen om deres manglende indsats Post-purchase. Alt der skal ske EFTER købet bliver negligeret, fordi næsten alle går rundt i en trance om at skabe den billigste CAC. De helt store succesfulde cases ved dog, at det ikke nytter noget at fokusere 100% på CAC, hvis man glemmer at arbejde med sin LTV.

Guldmine? CAC og LTV? Hvad fan*** mener han?

Kort fortalt, så har du nemmere ved at få et køb fra en eksisterende kunde, hvor tilliden er etableret og oplevelsen af produktet/servicen har været god. Som brand er det fedt at være ‘det sikre valg’ inden for en række behov. Specielt hvis produktet som dækker behovet falder under kategorien “Must-have” for forbrugeren. Se det ligesom bil brands. Har du ikke hørt andre mennesker begrunde sin loyalitet med “De virker bare!” eller “Vi har altid haft x, og det fungerer”? Eller forsikringer som et andet eksempel. Du skifter ikke din forsikring ud, så snart du har fundet en du er tilfreds med, uanset hvor mange gange de ringer.

Så hvad skal du gøre for at komme i mål med punkt 2? Du skal pleje dine nuværende kunder, det er en guldmine!

Pleje af nuværende kunder

Send dem opfølgende e-mails, hvis de har givet tilladelse til det. Hold dem orienteret om nye kampagner, tilbud og nyheder eller lav dine e-mail flows om at genvinde kunden til et genkøb. Tænk over jeres kohorter. Hvor længe går der før kunden har forbrugt jeres produkt og er på rov efter mere?

Opbyg brugerdefinerede målgrupper på Paid Social platforme som Meta, Pinterest, TikTok osv. hvor du har mulighed for at pushe en “Customer Winback” kampagne målrettet mod alle der har foretaget et køb. Husk at ekskludere alle der har foretaget et køb inden for rimelig tid (Tjek jeres data). Man skulle nødig spilde budget målrettet folk der lige har købt med “Skal du ikke lige købe noget mere??”.

Tro mig, hvis I gør bare en lille indsats for at vedligeholde jeres nuværende kunder, så er I allerede langt foran.

Vores CAC er høj og vi taber penge, hvad skal vi gøre?

Fuld Performance Marketing Map med Nuværende kunder, livstidsværdi for kunden og anskaffelsesprisen, CAC, CLV

Har I sat alle systemer, frameworks, kampagner og flows op? Fokusere I på at trække så meget værdi ud af hver enkelt kunde som muligt? Det er ikke alle som kan/skal/er nødsaget til at være profitabel fra første køb for en kunde. Er maskinen velsmurt og optimeret samtidig med at produktet er godt, kan I roligt læne jer tilbage. Hav tålmodighed. Profitten skal nok komme nu hvor prisen for at få kunden (CAC) er betalt og kundens livstidsværdi (CLV) kun lige er begyndt at vokse.

Indhold

Træt af dårlig performance og manglende resultater?

Lad os dykke ned i jeres nuværende situation, jeres målsætninger og hvordan vi kan maksimere jeres afkast sammen.

Marc Henriksson - Performance Marketing Bureau Aarhus C - Vi hjælper ambitiøse Ecommerce- og Leadforretninger med at skalere deres salg profitabelt ved hjælp af Facebook & Instagram Ads, E-mail Marketing på Klaviyo og Google Ads.
MARKETR - Kompetence Meta Business Partner
MARKETR - Kompetence Shopify Partner
MARKETR - Kompetence Klaviyo Marketing Partner