Landingpages: En Snydekode til at Sælge Mere af dine Bestsellers

En landingpage er den side man 'lander' på efter at have trykket på et link fra en ekstern side. Det...
Picture of Marc Henriksson
Marc Henriksson

LinkedIn Challenge – Mini Serie

Dette indlæg er 9. udgave i vores LinkedIn mini-serie. Serien er egnet til alle og enhver, der arbejder med marketing og salg online og ønsker at få mere værdi ud af deres budgetter online. Jeg glæder mig til at høre hvad du får ud af indlægget. – Marc

I forlængelse af forrige indlæg om CRO (Konverteringsoptimering) vil jeg gerne dykke ned i Landingpages.

Hvad er en Landingpage?

En landingpage er den side man ‘lander’ på efter at have trykket på et link fra en ekstern side. Det kan være linket i dine annoncer, google søgningen eller dine e-mails. Landingssiden har det ansvar at holde forbrugeren, så de ikke bouncer (springer væk fra dit sit). Rejsen fra klik (trafik) til konvertering starter her, på din landingpage. Tjek herunder hvilke metrikker vi bygger og tweaker vores Landingpages.

Hvornår skal du bekymre dig om Landingpages?

Det har været afgørende for nogle af vores cases, hvor det var oplagt at bygge specifikke landingssider til udvalgte NOOS (Never out of stock) produkter, som havde høj avance og i forvejen var best-sellers. For dig kan det være relevant, hvis du f.eks. indsamler leads og ønsker at forbedre jeres opt-in rate.

Vores anbefaling til brug af landingpages

Hvis du sidder som webshop vil jeg anbefale at du tester nogle ting af Ift. din annoncering. Forestil dig, at du skal pushe en helt kategori af produkter på Meta. I din Top Funnel (hvor de fleste ikke har stiftet bekendtskab med dit offer) skal du huske på en ting. De giver dig ca. 5-20 sekunder af deres tid, før de smutter (bouncer) igen. Her vil jeg anbefale at teste på hvad der bliver vist først øverst på side. Det vil jeg gøre med sorteringsmulighederne som ofte er “Pris højest -> lavest”, “Mest populære” osv. Prøv at test af og mål på hvor længe de er på siden afhængig af hvilken sortering der er anvendt.

Test derudover også af på om engagement-raten er højere hvis du linker til produktsiden eller kategorisiden hvor produktet og alle dets varianter fremvises. Husk altid hvilken intention der er med forbrugerens klik. Hvad har du skrevet/vist dem, som får dem til at klikke? Forsøg at holde det samme brand-identitet og den samme røde tråd på din landingpage. Du kan med fordel bruge apps som PageFly og lign. for at bygge dine custom landingssider i Shopify.

Til sidst anbefaler vi at gå den hardcore vej og bygge separate landingssider til dine bestsellers. Det kan være en meget specifik kategori med f.eks. 8 substituerende produkter med samme egenskaber, der sælger godt ud og hvor avancen er høj nok. Det kan også være noget der minder om en 1-product-store. Jeg elsker eksemplet med Athletic Greens’ AG1, selvom jeg er biased og konstant tænker marketing, så bliver jeg lige imponeret af deres kunderejse hver gang og fortsætter med at være kunde.

Optimering af dine landingssider

Når du har bygget din landingpage, vil jeg anbefale dig at gå tilbage til emnet om CRO (Konverteringsoptimering), så du kan bygge den stærkeste side, der konvertere så meget trafik som muligt over til højt betalende kunder!

Hvad gør vi med landingpages?

Vi bygger custom landingpages, når det giver mening for vores partner. Hvis vi mener det kan gøre en stor forskel for dem og alle andre faktorer siger “GO!”, så bruger vi tiden det kræver. Vi ser ofte, at det hæver konverteringsraten med 50-80% vs. den traditionelle Shopify produktside.

Skal vi snakke om landingpages er relevant for jer? Send os dine kontaktoplysninger herunder, så vender jeg personligt retur til dig.

Indhold

Træt af dårlig performance og manglende resultater?

Lad os dykke ned i jeres nuværende situation, jeres målsætninger og hvordan vi kan maksimere jeres afkast sammen.

Marc Henriksson - Performance Marketing Bureau Aarhus C - Vi hjælper ambitiøse Ecommerce- og Leadforretninger med at skalere deres salg profitabelt ved hjælp af Facebook & Instagram Ads, E-mail Marketing på Klaviyo og Google Ads.
MARKETR - Kompetence Meta Business Partner
MARKETR - Kompetence Shopify Partner
MARKETR - Kompetence Klaviyo Marketing Partner