Få succes med Facebook & Instagram Ads

Her er hvad du bør vide om Betalt annoncering på Facebook og Instagram samt hvordan du kan anvende det i dit marketing mix.

Ofte stillede spørgsmål

Måske har du ikke tænkt over det, men vi er knap 6 mio. mennesker i Danmark. Ca. 4,6 mio. af os har en bruger på Facebook/Instagram som vi aktivt bruger til dagligt.

Når vi hygger derhjemme, sidder i bussen mm. og browser vores feed, ser memes eller er ‘sociale’, så er vi meget sårbare overfor eksponering.

Sandheden er, at folk i denne tid, via deres smartphone, nemt kan slå hjernen på autopilot og blive underholdt 24/7. Har man den rette strategi og det rette budskab eksponeret for den rette modtager, så sker der det vi kalder ‘engagement’ – det kan vi lide!

Nogle klikker og andre går så langt til at gøre et køb eller skrive sig op på en formular.

Digital marketing er præcist fordi du f.eks. kan målrette imod højgravide kvinder i alderen 22-35 år, der bor i København, er interesseret i babytøj og kan lide økologi. Ret praktisk hvis du har en Webshop, der sælger økologisk børnetøj, ikke?

Det er blandt de billigste måder at markedsføre sig på, lige efter mund-til-mund. Det er ikke umuligt at få en CPM (Pris for 1000 eksponeringer) helt ned omkring 5-10kr.

Prøv du at holde et reklameskilt ud mod motorvejen 24 timer i døgnet til 20kr i timen, så har du en idé om hvor vi er.

Digital Marketing fungerer sådan, at hvis man har fundet det idéelle setup – og testet det helt ind til binærkoden, så er det ligesom at tænde og slukke på en kontakt med et ‘BOOST SALG’ label på.

Dertil er det nemt at skalere og se en øget omsætning.

Det lyder simpelt. Det er det også. For os. *Smiler kækt*

Det fede ved Facebook & Instagram blandt mange andre digitale annonceplatformer er, at du får dine test og kampagne resultater med det samme.

Du behøver ikke længere vente på Anne Mette fra “Per’s Reklameskilte” for, at hun laver en ny markedsundersøgelse, der analyserer din kendskabsgrad – fra før reklamen var hængt op – til efter den blev pillet ned.

I lever i 2021 venner, firkantede øjne er en myte og det hele foregår online.

Det er nemt at samarbejde på Facebook & Instagram. Du giver blot dit Business Manager ID samt vælger tilladelser til dine aktiver og trykker ‘send invitation’.